Saturday, June 25, 2011

keluaran terbaru Viewsonic Viewpad 10


ViewSonic telah dibebaskan tablet yang ketiga, yang ViewPad VIEWSONIC 10. Dengan kemampuan untuk dwi-but Android dan Windows OS pada satu peranti, ViewPad kelihatan besar di atas kertas, tetapi dengan versi setengah matang daripada OS Android, perubahan mengelirukan dalam fungsi butang, dan melumpuhkan Windows pengalaman pengguna, tablet kehilangan kilau apabila anda mendapatkan tangan anda di atasnya.


Tab Viewsonic 10 


 
Tab Viewsonic 10

VIEWSONIC ViewPad 10 - Design & Build:

The ViewPad 10 langkah 10,8 sebanyak 6.7 oleh 0,57 inci (HWD) dalam paparan potret. Ia lebih lama daripada iPad Apple 2, walaupun bukan sebagai luas. Skrin 10 ViewPad adalah terbaik dilihat dalam orientasi landskap, yang menyediakan baik nisbah aspek 16:9 untuk melihat video. Malangnya, faktor bentuk sempit membuktikan janggal kepada semua yang lain. The ViewPad 10 berat 1,93 £, menjadikannya lebih berat daripada iPad 2 (1.35 paun), dan Motorola Xoom (1.6 paun).

VIEWSONIC ViewPad 10 - Dual OS:

Apabila boot up, yang ViewPad 10 tawaran anda kedua-dua sistem operasi, dan untuk shuffle dari satu ke depan anda menggunakan butang rumah. Setelah anda memilih OS, anda perlu reboot untuk beralih kepada yang lain. Memilih satu dilakukan dengan membatalkan / belakang butang. Memandangkan bagaimana ViewSonic berkokok tentang keupayaan ViewPad yang dwi-boot, ia benar-benar harus menjadi lebih intuitif untuk boot ke dalam satu atau yang lain. Proses ini dibuat jauh lebih mudah dengan memasang papan kekunci ke dalam salah satu daripada dua USB port. Ketika anda memilih satu papan kekunci USB untuk pil, anda juga mungkin mahu mendapatkan tetikus USB. Walaupun sokongan sentuh dalam Windows, ia clunky dan janggal untuk melakukan fungsi tetikus asas dalam OS ini tanpa tetikus fizikal. Klik-kanan, misalnya, memerlukan ketuk dan tahan gerakan yang drastik melambatkan mana-mana satu digunakan untuk mengemudi dengan cepat dalam persekitaran Windows.

VIEWSONIC ViewPad 10 - Paparan:

Skrin 10.1 inci LCD menawarkan 1024 oleh 600 resolusi, dan nisbah kontras 700:1. Ia tidak akan melakukan definisi tinggi video (tidak 720p), tetapi juga dengan video streaming seperti YouTube, Netflix, dan Hulu. Tetapi jika anda berada dalam OS Android, anda perlu reboot dan perubahan kepada OS Windows, yang membolehkan anda untuk melihat Flash berasaskan kandungan. OS Android (yang tidak Honeycomb, tetapi versi yang dipertingkatkan daripada perisian telefon pintar Android) tidak menyokong Flash dan mungkir untuk versi terhad bimbit laman web apabila melayari.

VIEWSONIC ViewPad 10 - Suhu:

The ViewPad 10 juga boleh berlari agak panas. Menggunakan termometer IR kebetulan, saya diukur suhu permukaan 100-darjah Fahrenheit dan tinggi ketika menjalankan beberapa ujian kelajuan kami. Walaupun kita boleh menolak senarai calon ini lebih kuat sedikit daripada pengguna setiap hari akan, kemungkinan yang tinggi bahawa anda akan merasa berjalan suhu di bawah syarat-syarat yang kurang berat juga.

VIEWSONIC ViewPad 10 - Kamera dan Memori:

The ViewPad 10 mempunyai depan menghadap 1.3-megapixel webcam, yang besar bagi hal-hal seperti Skype dan menangkap gambar anda sendiri atau persekitaran anda. Kecuali anda tidak boleh hanya gambar-tidak snap tanpa pop kad microSD ke dalam slot terbina di dalam kad. Walaupun bungkusan a 32GB solid-state drive (SSD) bagi penyimpanan, ViewPad tidak akan membiarkan anda menyimpan gambar anda untuk memacu.

VIEWSONIC ViewPad 10 - Window 7 Penggunaan:

Windows adalah terikat. Walaupun ia akan masuk akal untuk ViewPad yang akan datang dengan Windows 7 Starter, yang sama 32-bit OS disertakan pada netbook Windows paling, sebaliknya ia datang dengan versi 32-bit Windows 7 Profesional. Keputusan ini adalah yang membingungkan seperti cukai versi Profesional CPU lanjut, menyumbang kepada haba dan pengalaman yang lembap. Windows anda tidak meminjamkan dirinya dan alam sekitar sentuhan, sebahagian besar kerana ia dibina untuk mengemudi dengan papan kekunci dan tetikus, dan untuk berbuat demikian dengan cara yang tidak mudah ditiru di skrin sentuhan. Kiri dan kanan klik, menggunakan halaman dan muka surat bawah butang, walaupun mudah ber-tetikus ria direka dengan jangkaan skrin bersaiz penuh. ViewSonic telah menambah beberapa tweak UI untuk membayar ganti rugi. Tapping sekali adalah klik kiri, manakala menyentuh dan memegang dianggap sebagai klik kanan, tetapi ia tidak mempunyai faedah utilitarian papan kekunci dan tetikus sambil menawarkan tiada keanggunan dari UI yang dibina di muka disentuh.

VIEWSONIC ViewPad 10 - Performance:

The ViewPad 10 menggunakan dwi-teras Intel 1,67 GHz Atom processor 455N. Walaupun pil lain, seperti iPad2 dan Xoom Motorola, menggunakan A5 dan Nvidia Tegra 1GHz pemproses 2 dibuat untuk telefon pintar dan tablet, ini komputer sabak mampu menawarkan pilihan yang lebih fleksibel bagi kuasa kuda pemprosesan, seperti sistem operasi Windows.

VIEWSONIC ViewPad 10 - Hayat Bateri:

Kami diuji hayat bateri menggunakan MobileMark sama 2007 penanda aras ujian yang kita gunakan untuk netbook dan komputer riba. The ViewPad 10 bertahan 4 jam 3 minit dari caj penuh kepada bateri mati. Dengan perbandingan, iPad2 adalah undian selama 10 jam, dan berakhir 7 jam 30 minit dalam ujian buruk video. Lain-lain pil tukar menjalankan Windows mempunyai lebih pendek kali apabila berjalan melalui ujian MobileMark 2007.

Kesimpulan:

The ViewPad 10 adalah satu idea yang menarik menunggu seseorang untuk betul melaksanakannya secara praktikal. Saya rasa ada tempat untuk dwi-boot peranti, dan saya ingin melihat beberapa pengilang benar-benar meletakkan pemikiran dan otot belakang kejuruteraan konsep. Tetapi tempoh 10 ViewPad kerana ia kini kapal hanya alat lebih berharga cari pasaran.

Dengan menjejaskan CPU dan versi Android, ViewSonic telah ditakdirkan praktikal peranti ini kepada status nota kaki apabila ia datang kepada sejarah pil. Elakkan ia - ada lebih baik pil dengan nilai lebih di pasaran.

Kelebihan:

    Dual boot OSS (Windows dan Android)
    Twin USB port
    Kad microSD penyimpanan
    Skrin terang

Cons:

    Kurang skrin sudut tontonan
    Hayat bateri pendek
    Rendah keupayaan dalaman SSD
    Kekurangan jalur lebar mudah alih
    Berat

Spesifikasi:

Audio

Mikrofon ya

Speaker mono

Audio penyambung fon kepala

Kabinet (casis)

Kes faktor bentuk sabak-gaya tablet

Dimensi (W x H x D) 27.5x1.45x17 cm

Berat 835 kg

Warna hitam & perak

Paparan

Paparan teknologi LED-backlit TFT skrin sentuh

Paparan saiz 10 di pepenjuru

Maksimum resolusi 1024x600 piksel

Slot pengembangan

Flash kad microSD

Storan keras

Cakera keras jenis SATA muka

Memandu jenis keras pejal

Hard drive 16 GB saiz

Input:

Menunjuk alat kapasitif skrin sentuh

Keyboard atas skrin

Muka & rangkaian

USB 2 x USB 2.0

VGA (analog) Mini-VGA

Bluetooth ya

Wireless lan 802.11b/g/n

Wireless WAN bukan fungsi kad SIM slot masa

Memori:

RAM dipasang 1024 MB

Pelbagai:

Aksesori AC adapter

Lain-lain 1.3-megapixel webcam

OS & perisian:

Sistem operasi Windows 7 Home Premium; Android 1.6 (but dwi)

Pemproses:

Pemproses Intel pengeluar

Processor Atom N455 model

Jam 1,66 GHz kelajuan

Level 2 cache 0,5 MB

Video:

Grafik pemproses Intel GMA 3150

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan

Unlock Iphone

Site Oh!Belog